Blog kategorie
Jak wyróżnić swój salon fryzjerski na tle konkurencji? 0
Jak wyróżnić swój salon fryzjerski na tle konkurencji?

Otwierasz swój wymarzony salon fryzjerski lub gabinet kosmetyczny i zastanawiasz się nad tym, czy przy tak silnej konkurencji zdobędziesz klientów? Kluczem do sukcesu prócz oczywiście doskonałych usług będzie wyróżnienie się na tle innych. Mamy kilka propozycji, których uwzględnienie może przełożyć się na zwiększenie zysków Twojego salonu.

Silna konkurencja i ogromna ilość salonów fryzjerskich w każdym dużym mieście wymusza na właścicielach i managerach szukania sposobów na przyciąganie klientów. Szybko przekonują się, że kluczem do sukcesu obok bardzo dobrze świadczonych usług jest wyróżnienie się na tle konkurencyjnych miejsc. Jednak przekształcenie tych marzeń w rzeczywistość nie zawsze jest łatwe. Aby wyróżnić się, w Twoim salonie muszą być świadczone unikalne usługi na najwyższym poziomie. Zadbaj o to, by Twoi fryzjerzy pracowali na najlepszym sprzęcie i korzystali z kosmetyków uznanych marek. Klienci muszą łatwo zrozumieć, że Twoja oferta jest najlepsza i atrakcyjna w porównaniu z innymi. Każdy doceni fakt, że w Twoim salonie fryzjerskim będą nowe, eleganckie meble fryzjerskie, wygodne fotele fryzjerskie zapewnią im także bezpieczeństwo, a podczas świadczonej usługi fryzjerskiej pracownik będzie korzystał z właściwości naturalnych kosmetyków.

Zadbaj o zadowolenie klienta

Jednym z najskuteczniejszych sposobów wyróżnienia salonu fryzjerskiego jest dostarczanie klientom wyjątkowych wrażeń. Ważne jest, aby pamiętać, że nawet jeśli klienci zdecydują się przyjść do Twojego salonu bo są przywiązani do jednego z fryzjerów i uwielbiają jego usługi, to i tak musisz nieustannie skupiać się nad ciągłym ulepszaniem jakości. Jeśli Twój salon stale poprawia i aktualizuje obsługę klienta, zostaniesz zauważony i tym samym doceniony. Aby to zrobić, kluczowe jest, aby klienci czuli się komfortowo podczas usługi fryzjerskiej. Oto nasze rekomendacje:

  • Zawsze słuchaj klientów i tego, czego chcą i oczekują w takim miejscu, jakie tworzysz.
  • Fotele fryzjerskie powinny być nowoczesne i bezpieczne. Klient musi czuć się w nich wygodnie.
  • Oferuj swoim Klientom napoje, takie jak herbata lub kawa, a latem napoje chłodzące.

Postaw na wyjątkowy styl salonu fryzjerskiego

Klienci przy tak dużej konkurencji i liczbie salonów fryzjerskich wybierają te miejsca, które wyróżniają się przyjemną atmosferą, estetyką i unikalnym stylem. Dzisiaj salony fryzjerskie są odbierane jako miejsca luksusu, relaksu i odprężenia po ciężkim dniu. Dlatego otwierając salon lub gabinet kosmetyczny potrzebujesz wyjątkowego projektu, który będzie komunikował historię Twojej firmy, kim jesteś i czym się zajmujesz oraz co chcesz przekazać odwiedzającym. Posiadanie unikalnego wizerunku, który wyróżnia Cię na tle konkurencji, to wizualny sposób na odzwierciedlenie Twojej osobowości i przekazanie unikalnego stylu Twojej firmy. Można to osiągnąć w prosty sposób, poprzez przemyślane zaprojektowanie wnętrza salonu fryzjerskiego. Wybór różnych i niepowtarzalnych elementów i akcesoriów fryzjerskich, wywołają niezapomniane wrażenia u Twoich klientów. Jeśli prowadzisz już salon przez dłuższy czas, zadbaj o odświeżenie dekoracji recepcji lub poczekalni. Kiedy klienci wchodzą do Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, recepcja oraz poczekalnia to prawdopodobnie pomieszczenia, w których spotyka się on pierwszy raz z Twoją marką. Dbanie o tę przestrzeń za pomocą nowych mebli i osobliwych elementów, które współgrają z wystrojem Twojego salonu, jest naszym zdaniem kluczowe.

[product id="5462, 5465, 5466, 5470"]

Zachowuj porządek w miejscu pracy fryzjera

W każdym salonie znajduje się pełno narzędzi i kosmetyków, które najczęściej rozsiane są po całym salonie. Nim się obejrzysz, a doprowadzi to do małego chaosu. Koniecznie zadbaj o odpowiednie przechowywanie akcesoriów fryzjerskich i zainwestuj w wózki i regały do salonu. Pozwolą Ci one posiadać niezbędne rzeczy i produkty pod ręką. zięki czemu narzędzia i produkty są zawsze pod ręką. 

Stwórz unikalną ofertę

Co chciałbyś usłyszeć pytając Klientów, co myślą o Twoim salonie? Zadaj im to pytanie i poproś o pierwsze skojarzenia z Twoim salonem. Jeżeli usłyszysz od nich te wartości, nad których osiągnięciem cały czas pracujesz, to znaczy, że jesteś na dobrej drodze. Jeżeli natomiast odpowiedzi twoich klientów rozmijają się z twoimi oczekiwaniami, to sygnał, że warto coś zmienić, bo robisz to niewłaściwie.

[product id="5475, 5476, 5548, 5474"]

Jeśli chcesz stworzyć wyjątkową ofertę w Twoim salonie fryzjerskim to musisz najpierw zrozumieć potrzeby klientów i znaleźć metody, żeby sprostać ich oczekiwaniom. Często popełnianym błędem w prowadzeniu biznesu beauty jest próba dotarcia do szerokiego grona odbiorców. To błąd. Warto na start wybrać rozwiązanie „opozycyjne” i wybrać drogę „wąskiej specjalizacji”. Mniej znaczy lepiej. Skup się na świadczeniu kilku usług na znakomitym poziomie. Idealnym przykładem na czasie są salony kosmetyczne, skupione wyłącznie na zabiegach makijażu permanentnego. Oferują niemalże tylko i wyłącznie te zabiegi, promują się już nie jako salon kosmetyczny, ale jako salon makijażu permanentnego. Korzystają z ogromnego zainteresowania tymi usługami i specjalizują się w nich.

Czytaj także: 4 wskazówki jak dbać o fotele fryzjerskie

Zadbaj o marketing salonu fryzjerskiego  

Gdy już otworzysz swój wyjątkowy i wymarzony salon fryzjerski, to czas o tym fakcie powiadomić wszystkich. W tym celu wykorzystaj wszystkie dostępne kanały, aby rozpowszechniać informacje. Wysyłaj swoim klientom e-maile, SMS-y i koniecznie promuj się w mediach społecznościowych. Chwal się i oferuj swoim klientom i obserwatorom wirtualne wycieczki poprzez nagrywanie filmów i zdjęć Twojego nowego salonu oraz następnie publikuj je online na swoich stronach. To tania i bardzo skuteczna forma pozyskiwania klientów.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Zadzwoń: 789 219 417
Napisz: porady@uzbira.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl